Pik og patter, sensationer og afsløringer er en del af Ekstra Bladets image. Det siger chefredaktør Poul Madsen, og det er vel ingen større overraskelse. Men til gengæld overraskede han i Veteranklubben 23. oktober 2014 med at fortælle, at en netside på Ekstra Bladet om Cuba-krisen har været en af de mest besøgte. Altså: Seriøst indhold kan glide ned med sladder og underholdning, der giver mange klik – og summen af regnestykket er, at nettet skal være EB’s redning.
Med satsningen på nettet prøver vi at udvise ”rettidig omhu”, sagde Poul Madsen. Målet var 8.000 betalende netabonnenter inden udgangen af 2014. Men allerede da han var gæst i Veteranklubben, var der 23.000. I 2015 ventes tallet at være 50.000 og i 2016: 100.000 – og da skal netavisen give overskud. Foruden de betalende er der masser af læsere til det gratis stof, så Ekstra Bladet er den mest brugte medienetside i Danmark.
(Læs videre på side 2)