– En chefredaktør skal ikke bare skrive ledere. Han skal være leder!
– Vi skriver for de veluddannede og bedrestillede. Drop Maren i Kæret!
– Løssalget betyder ikke noget særligt!
– For mig er der ikke noget alternativ til at kaste sig ud på dybt vand!
Luften var tæt af one-liners, da chefredaktør Per Westergård fra Fyens Stiftstidende onsdag den 27. november 2013 indviede Journalisternes Veteranklub og Journalistforbundets Kreds 1 i, hvordan man gør en trykt avis til en succes midt i al den elendighed, der ellers omgiver den skrevne presse. Mens andre blade grubler over en tilbagegang på 5-10 procent, er Stiftstidende gået frem med 3,7 procent fra 1. halvår 2012 til 1. halvår 2013, og Per Westergård glædede sig højlydt ved tanken om, at hans avis måske en dag har større oplag end Ekstra Bladet. Det kræver ikke andet, end at udviklingen fortsætter et år eller to til.
(Læs videre på side 2)