Det virker i hvert fald, som om det har været rimelig smertefrit at skifte ham fra TV2 Lorry til Kosmopol. Smertefrit i forhold til, at der skulle ske noget drastisk.
For hvad gør man, når seertallet daler, og man har et image som stationen med
gumpetung lokaljournalistik. Og ikke mindst en vinklub, (som blev aflivet for mange år siden)?
Man laver om på form og indhold. Ja. Men hvad gør man så, når gumpetung lokaljournalistik stadig forbindes med Lorry? Man tyr til det ultimative træk: navneændring.
Helt ny identitet. Farvel til Lorry. Goddag til Kosmopol.
I omkring 9 måneder arbejdede alle cirka 100 medarbejdere intenst på at lave den station med de programmer og i den tone som ville ramme 2.1 mio. borgere i 34 kommuner i to regioner, hvor nogle går mere i gummistøvler end de bytosser som vil betale 65 kroner for en fastelavnsbolle.
Seertals målingerne er endnu få, men det ser ud til at operationen lykkedes, og at patienten overlevede.
Og veteranerne var stærkt begejstrede for direktør Morten Kjær Petersens fortælling og rundvisning.
Helle, formand